Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Η ντομάτα αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα λαχανικά της ελληνικής κουζίνας και έτσι  τη συναντάμε σε αναρίθμητες συνταγές, σάντουιτς και σαλάτες. Για κάποιο περίεργο όμως λόγο, ορισμένοι την θεωρούν "παχυντική" μιας και υποτίθεται ότι έχει πολλά σάκχαρα και θερμίδες.

 
Αυτό βέβαια είναι ψέμα, μιας και μια μέτρια τομάτα έχει μόλις 20 με 25 θερμίδες! Ας δούμε λοιπόν μερικές από τα οφέλη και της ιδιότητες της ντομάτας, τι λένε οι ειδικοί για αυτήν και γιατί πρέπει να έχεις πάντα μερικές "πρόχειρες" για κατανάλωση.


Ιδιότητες ντομάτας
Όπως προείπαμε, μία ολόκληρη ωμή ντομάτα έχει λιγότερες από 30 θερμίδες, οπότε μπορείτε να φάτε άφοβα 2-3/ημέρα χωρίς να βάλετε σε κίνδυνο τη δίαιτα σας.

Οι ντομάτες περιέχουν όλα τα καροτενοειδή: άλφα-καροτίνη, βήτα-καροτίνη, λουτεΐνη και λυκοπένιο. Αυτά τα καροτενοειδή έχουν  διάφορα οφέλη τόσο από μόνα τους, αλλά και συνεργατικά οφέλη, δηλαδή οφέλη που προκύπτουν αποκλειστικά από τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Οι ντομάτες περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α και C, με την τελευταία να ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ντομάτες και τα μπρόκολα έχουν συνεργατική δράση, ο συνδυασμός τους μειώνει σημαντικά την πιθανότητα για καρκίνο του προστάτη.
Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Montreal, μία πλούσια σε ντομάτα διατροφή μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης του καρκίνο του παγκρέατος κατά 31 %. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό οφείλεται κυρίως στη δράση του λυκοπενίου.
Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε κάλιο, ένα στοιχείο που οι περισσότεροι δεν παίρνουν στο βαθμό που πρέπει! Συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι χυμού φρέσκιας ντομάτας περιέχει 534 χιλιοστόγραμμα καλίου ενώ μισό φλιτζάνι σάλτσας περιέχει 454 χιλιοστόγραμμα. Γενικά, το κάλιο βοηθά στην αρτηριακή πίεση. Σε αντίθεση με ότι ακούγεται - λόγο του καλίου που περιέχει - η τομάτα δεν προκαλεί κατακράτηση υγρών αλλά βοηθά στην αποβολή τους.
 
Ντομάτες που δεν έχουν ωριμάσει ομοιόμορφα
 
Σύμφωνα με μια μελέτη από το Ohio State University, ο συνδυασμός της ντομάτας με υγιεινά λίπη - όπως το αβοκάντο και το ελαιόλαδο - αυξάνει την απορρόφηση του των καροτενοειδών από δύο έως 15 φορές !
Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ που παρακολούθησαν περισσότερες από 39.000 γυναίκες για επτά χρόνια, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση προϊόντων που βασίζονται στη ντομάτα -π.χ. σάλτσα για πίτσα - σχετίζεται με πολυάριθμα καρδιαγγειακά οφέλη όπως για παράδειγμα μειωμένο κίνδυνο για καρδιακό.
Οι ντομάτες περιέχουν φυτικές ίνες που συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του εντέρου, στο να αισθανόμαστε χορτάτοι ενώ προστατεύουν και από το καρκίνο του εντέρου. Τα 100 g τομάτας περιέχουν 1.2g φυτικών ινών.
Κατά τον θηλασμό, η κατανάλωση προϊόντων τομάτας αυξάνει τη συγκέντρωση του λυκοπενίου στη μητρικό γάλα. 
 
Πηγή: http://www.webmd.com/food-recipes/features/health-properties-tomatoes και αγγλική βικιπαίδεια.