1. Μη χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά όπου βρείτε

Όσο δελεαστικό και αν ακούγεται δεν πρέπει να μπείτε στη λογική να αραδιάζετε λέξεις-κλειδιά όπου βρείτε μέσα στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Τα spiders των μηχανών αναζήτησης ψάχνουν για τις λέξεις αυτές, αλλά εδώ και κάποια χρόνια έχουν γίνει ιδιαίτερα "έξυπνα". Μπορούν να καταλάβουν αν μέσα σε ένα κείμενο οι διάφορες λέξεις είναι βαλμένες με φυσικό τρόπο ή αν γίνεται αφύσικα συχνή επανάληψη κάποιων συγκεκριμένων λέξεων. Αν οι μηχανές αναζήτησης αντιληφθούν ότι η πυκνότητα των λέξεων-κλειδιών δεν είναι φυσιολογική μέσα σε ένα κείμενο, τότε θεωρούν ότι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας προσπαθεί να τις ξεγελάσει εσκεμμένα. Έτσι λοιπόν, αντί να κάνουν καλό οι υπερβολικά πολλές λέξεις-κλειδιά, τελικά κάνουν ζημιά στην κατάταξη της ιστοσελίδας.

Επιπλέον, ένα κείμενο που έχει γραφτεί ή έχει αλλαχτεί για να περιέχει λέξεις-κλειδιά σε υπερβολικό βαθμό, κάνει αμέσως αρνητική εντύπωση στους επισκέπτες της σελίδας σας. Αυτός που διαβάζει τα κείμενα στο site σας δεν είναι αφελής. Μπορεί να καταλάβει αμέσως ότι κάτι δεν πάει καλά με το κείμενο, αν κάθε λίγο και λιγάκι βλέπει "ξεκάρφωτες" λέξεις να εμφανίζονται από το πουθενά μέσα σε κάθε πρόταση. Ακόμα και η μηχανή αναζήτησης να ξεγελαστεί, να είστε σίγουροι ότι οι επισκέπτες σας δεν πρόκειται να το αφήσουν να περάσει έτσι. Θα πατήσουν το back στον browser τους και θα επισκεφτούν κάποιο άλλο site.

 

2. Μην ψάχνετε αλόγιστα για incoming links

Ένας από τους πιο καλούς τρόπους για να κερδίσετε μια καλύτερη θέση στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι να αποκτήσετε links από άλλες ιστοσελίδες προς τη δική σας. Κάθε τέτοιο link μετράει ως μία ψήφος προς τη σελίδα σας. Σε γενικές γραμμές, όσο περισσότερα τέτοια links έχετε, τόσο το καλύτερο. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή γιατί υπάρχουν και links που μπορούν να σας βλάψουν ή έστω να μην έχουν κανένα απολύτως θετικό αποτέλεσμα.

Είναι τα links που βρίσκονται σε κακόφημα sites, σε ιστοσελίδες που περιέχουν δεκάδες ή εκατοντάδες εξωτερικά links και τίποτα άλλο, σε ιστοσελίδες όπου αγοράζεις την καταχώρηση του site σου ή σε ιστοσελίδες με μηδενικό Domain Authority (DA) ή με  Domain Authority (DA) πολύ μικρότερο από αυτό της δικής σας ιστοσελίδας (για reciprocal links). Προσοχή λοιπόν, για να μη βρεθεί ξαφνικά η ιστοσελίδα σας τιμωρημένη, λόγω των επιλογών που κάνατε στα incoming links.

 

3. Μην είστε ανυπόμονοι

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης θέλει υπομονή. Μην περιμένετε να κάνετε κάτι σήμερα και να δείτε αποτελέσματα αύριο. Χρειάζεται χρόνος, υπομονή και μεθοδικότητα.

Οι μηχανές αναζήτησης επισκέπτονται ανά τακτά διαστήματα τις διάφορες ιστοσελίδες του Διαδικτύου. Η Google το κάνει αυτό περίπου κάθε είκοσι μέρες. Τις ιστοσελίδες που θεωρεί πιο σημαντικές θα τις επισκεφθεί αρκετά συχνότερα, ενώ τα websites όπου η ενημέρωση του υλικού είναι πολύ συχνή, μπορεί να τα επισκέπτεται και κάθε ώρα, όπως κάνει για παράδειγμα σε ιστοσελίδες μεγάλων ειδησεογραφικών πρακτορείων.

Όπως και να ’χει, το SEO χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση, γνώση, εμπειρία και φαντασία. Και βέβαια θάρρος. Αν δε δοκιμάσετε μια αλλαγή, δε θα δείτε ποτέ αν έχει αποτέλεσμα. Να είστε έτοιμοι να πάρετε ρίσκο, αλλά να γνωρίζετε και τον τρόπο με τον οποίο θα διορθώσετε κάτι που δεν πήγε καλά.

 

4. Μην το αφήσετε στην τύχη του

Ένα είναι σίγουρο στη Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης: αν δεν κάνετε τίποτα, δεν πρόκειται να ανεβείτε στην κατάταξη. Αν αποφασίσετε ότι θα το κάνετε, θα πρέπει να το κάνετε σωστά. Και να δείτε τα αποτελέσματα, μέσα σε ένα βάθος χρόνου. Και μετά πάλι να κάνετε αλλαγές και βελτιστοποιήσεις. Και να ξαναδείτε τα αποτελέσματα. Και ούτω καθ’ εξής.

Η όλη ουσία στη δουλειά αυτή είναι ότι τα πάντα είναι σχετικά. Για να ανέβει ένα site στην κατάταξη, πρέπει να πέσει ένα άλλο. Αν σκεφτείτε ότι δεν είστε ο μόνος που προσπαθεί να κερδίσει μια καλή θέση στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, θα καταλάβετε ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποιος άλλος ξαφνικά να σας πάρει τη θέση.

Άρα αν το αφήσετε, θα σας αφήσει. Προσπαθήστε ανά τακτά διαστήματα να ελέγχετε τη θέση της ιστοσελίδας σας για τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν, τις αλλαγές που έχουν γίνει στην κατάταξη όσον αφορά τους ανταγωνιστές  σας, τις ιστοσελίδες που ανέβηκαν πολύ στην κατάταξη ή έπεσαν απότομα και αναλόγως δημιουργήστε ένα πλάνο δράσης για το πως θα διορθώσετε ή θα εκμεταλλευτείτε καλύτερα τις νέες συνθήκες.

 

5. Μην κάνετε δύσκολη τη ζωή των μηχανών αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν αναλάβει μια σκληρή δουλειά. Στέλνουν κάθε τόσο τα spiders, για να σκανάρουν τις διάφορες ιστοσελίδες σε όλο το Διαδίκτυο. Όταν τα spiders επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας, το τελευταίο πράγμα που θέλουν είναι να τα ζορίσετε στη δουλειά που έχουν να κάνουν. Ο server θα πρέπει να μην έχει εκείνη τη στιγμή προβλήματα, η ταχύτητα της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι καλή, τα εσωτερικά links προς τις διάφορες σελίδες του site σας θα πρέπει να δουλεύουν (να μην υπάρχουν δηλαδή broken links) και ο HTML κώδικας θα πρέπει να μην περιέχει "σκουπίδια".