Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Τεχνικές Off Page SEO

Το Off Page SEO δέν είναι ένα εγχειρίδιο το οποίο ανοίγει κανείς και διαβάζει κανόνες. Για αυτό το λόγο και πιθανότατα διαβάζοντας μόνο κανόνες στο Off Page SEO και προσπαθώντας να τους εφαρμόσει αυτούσια, μπορεί να μην έχει τα αποτελέσματα που θα ήθελε να έχει. Το Off Page SEO λοιπόν, εκτός από γνώση απαιτεί έρευνα και οργάνωση. Όσο πιο καλός είσαι στην έρευνα και στον τρόπο που διαχειρίζεσαι τις πληροφορίες που παίρνεις, τόσο πιο αποτελεσματικός είσαι.

Άρα τα τρία βασικά βήματα του Off Page SEO είναι:

  • Μαθαίνω
  • Πειραματίζομαι
  • Εφαρμόζω

Οι λόγοι για τους οποίους  – παρά τις κάποιες θεωρητικές σταθερές που χαρακτηρίζουν το Off Page SEO κατά περίπτωση – μπορούν να μας επιφέρουν κάθε φορά διαφορετικά αποτελέσματα είναι οι εξής:

    Το Off Page SEO σχετίζεται άμεσα με το On Page SEO.
    Ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης ποτέ δεν είναι σταθερός
    Η μία μεθοδολογία μπορεί να είναι αποτελεσματική κάποιες φορές σε διαφορετικό βαθμό ανάλογα την περίπτωση και σε άλλη περίπτωση να μην είναι αποδοτική.

Γενικά πιστεύω στην προσωπική formula και στον ιδιαίτερο ξεχωριστό τρόπο που ο καθένας κάνει link building.

Προτού ξεκινήσουμε θα ήθελα να σας πω πως υπάρχουν άπειρες συνιστώσες και συνισταμένες σχετικά με το off page SEO. Κάποιες από αυτές συνδέονται άμεσα με την δομή της ίδιας μας της ιστοσελίδας και κάποιες από αυτές με άλλους παράγοντες, όπως την συμπεριφορά του κόσμου (Δηλαδή με την προτίμηση του κόσμου στην εκάστοτε ιστοσελίδα – Facebook likes, twitter tweets, +1 κ.λ.π καθώς και τον χρόνο παραμονής ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας).

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο θα μπω απευθείας στο ψητό.

 Τα ΔΕΝ του SEO!

1. Δεν θα με νικήσει η αφέλεια μου. Πρέπει να είμαι πάντα σίγουρος ότι η σελίδα μου δεν έχει κανένα malware. Για αυτό και κάνω sign – up στη Google Search Console. Προσθέτω την σελίδα μου και έτσι πάντα θα γνωρίζω αν συμβαίνει κάτι περίεργο στην ιστοσελίδα μου.

Δεν έχεις Google Search Console; Απόκτησε τώρα!

Δημιουργία Google Search Console account

  • Κάνε πρώτα έναν Gmail λογαριασμό κάνοντας κλικ -> Google Gmail
  • Βάλε όλα τα στοιχεία σου σωστά και κάποια στιγμή θα σου ζητηθεί να κάνεις επαλήθευση μέσω τηλεφώνου ή μέσω μηνυμάτων κινητού. Διάλεξε αυτό που σου ταιριάζει και προχώρα στο επόμενο βήμα.
  • Τώρα που έχεις και εσύ ένα Gmail, καλώς ήλθες στο Google Community.
  • Πάμε κατευθείαν στη Google Search Console κάνοντας κλικ εδώ.

Λογαριασμός στο Google Search Console

  • Εισάγουμε το URL της ιστοσελίδας μας και πατάμε "ΣΥΝΕΧΕΙΑ"
  • Έπειτα, θα μας πάει σε αυτήν την εικόνα. Πρέπει να αποδείξουμε στο Google ότι η σελίδα μας ανήκει.

Επιβεβαίωση Google Search Console account

 

Προτιμώ την γρήγορη και αποδοτική λύση σε τέτοια θέματα και ακολουθώ το recommendation της Google. Πατάω στην πρώτη επιλογή που λέει «1. κατεβάστε το αρχείο.» και το αποθηκεύω στην επιφάνεια εργασίας μου.

Ωραία, μόλις έκανα την μισή δουλειά! Τώρα πρέπει να μπω μέσα στον server που είναι η ιστοσελίδα μου.

Κάνω login στο πίνακα διαχείρισης φιλοξενίας και επιλέγω "file manager" (διαχείριση αρχείων)

Αν το site μου φιλοξενείται σε Cpanel κλικάρω το φάκελο public_html, αν έχω Plesk κλικάρω το φάκελο httpdocs

Κάνουμε upload το αρχείο που κατεβάσαμε από το Google Search Console.

Πάμε πίσω στην σελίδα στα Search Console (εκεί που ήμασταν) και πατάμε “ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ”.
Τελειώσαμε!

 

2. Δεν θέλω να το παίζω μάγκας στην Google κάνοντας “cloaking” και δείχνω άλλα πράγματα στους χρήστες της σελίδας μου και άλλα στο  Google bot. Αν δεν γνωρίζεις τι είναι το cloaking καλύτερα. Όσα λιγότερα ξέρεις, τόσο το καλύτερο.

3. Δεν θέλω, ούτε πουλάω links από την σελίδα μου αλλά και ούτε διαφημίζω τυχόν links που έχω από «φιλαράκια».

4. Δεν δέχομαι links από ύποπτες σελίδες

5. Δεν θέλω links από σελίδες οι οποίες πουλάνε links και τα παρουσιάζουν στην κεντρική τους με τη μορφή «Συνεργάτες» «Partners» κ.λ.π

6. Δεν θέλω να μου κάνει backlink συνέχεια το ίδιο anchor text. Παραθέτω από προηγούμενο μου post την σημασία του:

7. Δεν επαναλαμβάνω συνέχεια μέσα στην σελίδα μου την λέξη για την οποία κάνω SEO. Π.Χ αν κάνω SEO για την λέξη σκουπίδια, δεν γράφω συνέχεια την λέξη σκουπίδια παντού. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι φυσικό και να έχει ροή.

8. Δεν θέλω backlinks από σελίδες που είχαν ή είναι banned από την Google. Σε επόμενα posts θα καλύψουμε το θέμα αυτό για το πώς ανακαλύπτουμε τέτοιες σελίδες.

9. Δεν θέλω οι εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας μου να κάνουν link-back στην κεντρική με την ίδια λέξη, γιατί είναι σαν προσπαθείς να χειραγωγήσεις τις μηχανές αναζήτησης (search engine manipulation).

10. Δεν θέλω backlink από σελίδα που το link μου είναι hidden με CSS. Αν δεν κατάλαβες τι έγραψα καλύτερα! Δεν θα το κάνεις ποτέ αλλά και ούτε θα το ξανά συζητήσουμε!

11. Δεν θέλω να κάνω backlink σε σελίδα που έχει φάει Google Penalty. Και πάλι, υπενθυμίζω πώς σε επόμενα posts, θα εξηγήσουμε πώς τα ανακαλύπτουμε όλα αυτά.

12. Δεν θέλω τα link μου να εμφανίζονται σε noscript tag.

13. Δεν θέλω backlinks από φάρμες. Αλλιώς link-farms. Δηλαδή από σελίδες που βλέπεις εκατοντάδες link να υπάρχουν.

Αφού λοιπόν καταλάβαμε τι δεν θέλουμε για αρχή ας δούμε και μερικές τεχνικές (μερικές γιατί είναι πάρα πολλές) link – building – Ονομαστικά.

Αρχίζουμε με τα βασικά:

Directory Submissions
Blog Commenting
Forum Profiles
Discussion Forums
Article Marketing
Press Releases
RSS Submissions
Social Bookmarking
Social Media *HOT
Video Distribution
Micro blogs + Web 2.0
Google Maps/Places – Bing Maps
Domain Link Building

Και άλλες πολλές μέθοδοι τις οποίες θα δούμε με την πάροδο του χρόνου αναλυτικά μία προς μία.

Μην σου φαίνονται πολλές! Η κάθε μία έχει τον δικό της εύκολο τρόπο, εξάλλου δεν είμαστε αναγκασμένοι κάθε φορά που κάνουμε SEO - βελτιστοποίηση ιστοσελίδων να τις χρησιμοποιούμε όλες. Σκοπός είναι να βρει ο κάθε ένας την δική του φόρμουλα – αυτό που θα δουλέψει για αυτόν.

Ας αναπτυχθούμε τώρα στο Off Page SEO:



Ερώτηση: Τι παίζει ρόλο ώστε να ανεβώ ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης;



Απάντηση: Πολλοί είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο ώστε να φτάσει κάποιος ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Άν για παράδειγμα ο ανταγωνισμός είναι χαμηλός μπορείς ήδη να έχεις μία θέση στην πρώτη σελίδα. Από την άλλη, όταν ο ανταγωνισμός αρχίζει να μεγαλώνει, βασικό ρόλο παίζει η δομή της ιστοσελίδας σου καθώς και το On Page SEO. Απο εκεί και πέρα για ακόμα πιο μεγάλο ανταγωνισμό, όλα «παίζονται» στην λεπτομέρεια.

Για αρχή – τα βασικά είναι αυτά.

    Authority – Δηλαδή εμπιστευσιμότητα. Όχι μόνο της ίδιας σου της ιστοσελίδας αλλά και της ιστοσελίδας που σου κάνει backlink.
    Ο αριθμός των backlinks κατά κάποιο τρόπο.
    Το IP Diversity – Δηλαδή να έχεις backlinks από διαφορετικές χώρες.
    Το Class C IP Linking block – Δηλαδή ο αριθμός των backlink που έχεις από διάφορες C Class IP.
    Ο Αριθμός των domain που σου κάνουν backlink από την κεντρική τους – στην κεντρική σου.
    Η Παρουσία των Social Media – Το socialization και ο «ντόρος» που γίνεται. Αυτό είναι κάτι εξίσου σημαντικό και θα αναπτυχθεί όταν έρθει η ώρα σε ανάλογο post.


Ερώτηση: Πόσο καιρό θεωρείς normal για μία ιστοσελίδα να πετύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα όσον αφορά τις μηχανές αναζήτησης; (δηλαδή να δουλέψουν στο μέγιστο τα backlinks);


Απάντηση: 3 μήνες είναι το minimum. Άλλοι θεωρούν και 3 μέρες και άλλοι 8 μήνες. Για λέξεις με πολύ μεγάλο ανταγωνισμό θεωρώ normal και 5-6 μήνες. Αλλά για μία απλή λέξη 3 μήνες. Αυτή είναι πάντα η δική μου προσέγγιση.



Ερώτηση: Πώς λειτουργεί ένα backlink; Ποια είναι η διαδικασία που κάνει το Google για να σου το «διαβάσει»;



Απάντηση: Τραβάω ένα backlink από μία σελίδα. Αυτή η σελίδα, κάποια στιγμή θα γίνει “crawl” δηλαδή θα την επισκεφτεί το Google BOT όπως κάνει με όλες τις σελίδες. Το ότι θα την κάνει crawl, δεν σημαίνει πώς διάβασε και το backlink σου. Το Google BOT θα ξαναπεράσει και θα «σκεφτεί».

Αφού αυτή η διαδικασία ολοκληρωθεί, ανάλογα με το ΠΟΥ έβαλες το backlink σου (Είναι περίεργο site; Είναι authority site; Είναι οκ;) το Google BOT είτε θα κάνει “Index” (δηλαδή θα το περάσει στην λίστα του) είτε θα το κοιτάξει και θα το σβήσει αν είναι κακής ποιότητας. Τώρα, ο χρόνος που χρειάζεται για να γίνει αυτό, έχει να κάνει με το authority της ιστοσελίδας (δηλαδή εκεί που έβαλες το backlink). Για παράδειγμα αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει σε 1 μέρα ή και σε 30 μέρες ανάλογα με το authority του site.

Π.Χ Αν μου κάνει backlink η ίδια η Google ή η κεντρική σελίδα του Wikipedia, σε 2 ώρες το αργότερο θα έχει γίνει index! Όταν θα γίνει “Index” το backlink, εκείνη την στιγμή μετά από ένα μικρό search engine update θα δεις και εσύ κάποιο improvement στις μηχανές αναζήτησης ή και καθόλου επειδή πολύ απλά δεν έφτανε (χρειαζόσουν και άλλα backlinks). Κάποια στιγμή αφού έγινε Index το backlink θα γίνει και cached. Τότε θα μεταφέρει την τελειωτική του δύναμη και θα μετράει σαν ολοκληρωμένο link.

Με λίγα λόγια, αν ένα backlink δεν γίνει index, είναι σαν να μην υπάρχει. Καλύτερα 5 indexed backlinks παρά 1000 trash.

Το να καταφέρνεις να κάνεις index τα backlink on demand είναι τέχνη – μέθοδος + τρόπος. Καλό είναι να γνωρίζετε πως είναι από τις πιο σημαντικές link – building τεχνικές διότι τότε είσαι πραγματικός link builder!

Όταν γνωρίζεις πώς λειτουργούν τα πράγματα , ξέρεις τι σου γίνεται. Παράδειγμα: Έστω ότι εγώ πάω και πληρώνω κάποιον για να μου κάνει κάποια links. Αν αυτά τα links το Google ΔΕΝ τα διαβάσει, τζάμπα τα λεφτά μου. Δεν κέρδισα τίποτα και έχασα και χρήματα!

Συμπέρασμα:

Για να γίνεις καλός στο SEO, πρέπει να βρεις την φόρμουλα που δουλεύει για εσένα. Μία φόρμουλα που δεν θα σε κουράζει αλλά θα σε κάνει να απολαμβάνεις το SEO.

Για να βρεις την φόρμουλα σου, πρέπει να πειραματιστείς.

Είδαμε πώς προσθέτουμε την ιστοσελίδα μας στη Google Search Console.

Είδαμε μερικούς τρόπους για link – building καθώς και απαντήσαμε σε κάποιες σημαντικές ερωτήσεις που αφορούν κάποιους βασικούς παράγοντες κατάταξης.

Αν είσαι επιχειρηματίας και διαβάζεις αυτό το post, μόλις κατάλαβες ότι κρύβεται μία τέχνη γύρω από το SEO και πώς δεν είναι μανάβικο για να παίρνεις ντομάτες. Άρα το SEO απαιτεί κόπο, χρόνο και επίπονη προσπάθεια πράγμα που σημαίνει ότι κοστίζει αλλά αποδίδει.